Blossom - Powerpuff Girls

Monday, March 3, 2014

CARI KERJA

lpas SPM,,normally bekas pelajar macam aku akn bosan duduk di rumah,,rasa rindu nak belajar balik,pegang buku balik,pakai uniform sekolah balik,kasut sekolah,duduk dalam kelas,jalan kaki pergi lab,main badminton time sukan(aku la tu :P),nk jdi mc dkat perhimpunan,nak pergi koperasi,nak buat kerja sekolah dan macam2 lagi la aku rindu..hmmm :(,,kini semua tinggal kenangan...kawan2 dah bawa hal masing2,,ada yg kerja,,pergi PLKN,sambung belajar,"ternak lemak" dekat rumah pun ada..hahahahahahahahahaha >.<,,,zaman persekolahan merupakan satu zaman yang manis :(

ramai kawan aku yang da ambil lesen kereta,,,aku pulak sibuk cari kerja je,,tak ambil lesen kereta pun,,hmmm,,tak tahu la nk ambil bila???,,tak pelah,,klau ada rezeki dan masa nnti,,aku ambil la :)
pada pendapat aku,,pengangkutan awam kan ada :),,bole lah aku naik,,sampai jugak ke destinasi aku,,huhuhuhu
pengangkutan bole dicari,,tapi klau kerja???,kerja lagi penting drp ambil lesen(my opinion)
sebab kita akn dapat pengalaman,kejutan budaya,kaan yang pelbagai ragam,bos,duit gaji :D,,dan lain2..betul tak???,,,bak kata ibu aku,,"kita kena kumpul pengalaman sebanyak mungkin dan kena rasa betapa susahnya nak cari duit dan kita mesti kena rasa penat,tak boeh duduk goyang kaki je",,even after graduate pun klau nk cari kerja dekat sesebuah syarikat,,,mereka mesti mahukan seseorang yang mempunyai pengalaman bekerja btul x?,,tpi jgn la risau,,masih ada lagi syarikat yg akan ambil orang yang tiada pengalaman dalam bekerja :)
klau diizinkan ALLAH,,mse study dkat U nnti aku nk buat kerja parttime :),,,
kalau ada duit lebih.,,,nak buat bisnes tudung bawal dgn selendang la,,pastu nak blajar sewing,,Aamiin :)

FUHHH!!!,,penat tangan ni menaip apa yang dikatakan oleh hati aku :),,sampai sini saje la,,ASSALAMUALAIKUM




No comments :

Post a Comment